Resepi Lengat Pisang Utara

Resepi Lengat Pisang Utara. Maklum tekak saya dah terbiasa dengan kuih muih kelantan banyak berkuah dan basah seperti kuih biji nangka, nekbat, sira pisang dan banyak lagi. Cara membuatnya sangatlah mudah dan bahan yang digunakan juga tidak banyak.

GULAI BATANG PISANG WARISAN TURUN TEMURUN ORANG UTARA
GULAI BATANG PISANG WARISAN TURUN TEMURUN ORANG UTARA from www.youtube.com

Tak tau la di tempat lain panggil apa. Di dalam satu mangkuk, masukkan pisang lenyek, gula, dan tepung. Cara buat ikan lengat utara.

Dan Kuih Lengat Pisang Ini Hanya Segelintir Sahaja Yang Mengenalinya.


Hari ini saya ingin berkongsi kuih lengat pisang. Tak tau la di tempat lain panggil apa. Kuih lengat pisang kedah ni sangat mudah di sediakan.

Resipi Yang Saya Gunakan Ini.


Roti bakar pisang yang sedap 3 weeks ago cendana kasih. Pengat pisang nipah yang sangat sedap. 5 btg serai yg besar (kalau kecil, letak lebih sikit) hiris halus serai.

Orang Muda Sekarang Mungkin Kurang Mengenali Kuih Ini.


Lagi sedap apabila kita menggunakan pisang tanduk. Resipi yang saya gunakan ini. 307 resipi yang mudah dan sedap untuk masakan kedah daripada komuniti memasak terbesar di dunia!

Lengat Pisang Perak Azie 2/09/2019 Kuih Muih Masakan Tradisional Pisang Sebelum Kita Masuk Bab Resepi Lengat Pisang, Masakan Tradisi Negeri Perak, Saya Ingin Berkongsikan Sedikit Aktiviti Saya Hari Ini.


Lengat pisang merupakan sajian kuih tradisi yang popular di utara tanahair. 5 ulas bwg putih dihiris kecil. 4 biji pisang montel yang ranum dilenyek 1 1/2 cawan tepung gandum diayak 1 cawan gula 1 cawan santan secubit gara.

Orang Muda Sekarang Mungkin Kurang Mengenali Kuih Ini.


Saya suka resepi yang mudah,cepat dan yang penting sedap. Nak cuba resipi ikan lengat sedap perkongsian chef sue m arukin ni? Cara membuatnya sangatlah mudah dan bahan yang digunakan juga tidak banyak.

LihatTutupKomentar

ads1

close